Національна служба здоров’я інформує

Національна служба здоров’я інформує:

Корисна інформація щодо електронного цифрового підпису (ЕЦП)

Шановні партнери!

Національна служба здоров’я України продовжує інформувати про урядову програму реімбурсації «Доступні ліки» за договором з НСЗУ.

Нам часто ставлять питання щодо електронно цифрового підпису (далі – ЕЦП). Зважаючи на важливість донесення інформації про ЕЦП, нижче ділимось з вами інформацією та посиланнями, які обов’язково стануть в нагоді при підготовці до укладення договору про реімбурсацію з НСЗУ.

 

ЕЦП – це дані в електронній формі, отримані за результатами криптографічного перетворення, які додаються до інших даних або документів і забезпечують їх цілісність та ідентифікацію автора. 

ЕЦП може використовуватись юридичними та фізичними особами як аналог власноручного підпису або печатки для надання електронному документу юридичної сили. Юридична сила електронного документа, підписаного ЕЦП, еквівалентна юридичній силі паперового документа з власноручним підписом правоздатної особи та печаткою.

 

ЕЦП володіє всіма основними властивостями власноручного підпису:

  • засвідчує те, що отриманий документ надійшов від особи, яка його підписала;
  • гарантує цілісність та захист від спотворення і внесення виправлень у підписаний документ;
  • не дає можливості особі, яка підписала документ, відмовитись від зобов’язань, які вона взяла на себе, підписуючи цей документ.

 

Безпека використання ЕЦП забезпечується тим, що засоби, які використовуються для роботи з ЕЦП, проходять експертизу в Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України.

 

Де і як отримати ЕЦП?

Ключі ЕЦП можна безкоштовно отримати від Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Державної фіскальної служби України (АЦСК ІДД ДФС). Існують також інші акредитовані центри сертифікації ключів, які надають такі послуги на комерційній або іншій основі (наприклад, банк може безкоштовно видавати ЕЦП своїм клієнтам).

Повний список акредитованих центрів сертифікації ключів можна знайти в Електронному реєстрі суб’єктів сфери ЕЦП на сайті Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України: https://www.czo.gov.ua/ca-registry

 

Кому необхідний ЕЦП?

Керівнику закладу (офіційному підписанту згідно даних ЄДР – єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань) для реєстрації в системі, укладання договору, підписання звітів.

Уповноваженій особі (для реєстрації працівників в електронній системі).

Працівнику (працівникам) аптеки який уповноважений здійснювати рецептурний відпуск препарату за електронним рецептом в електронній системі.
ЕЦП повинно містити інформацію: ПІБ, посаду, код ЄДРПОУ закладу, назва закладу та ін.

 

Як отримати ЕЦП від АЦСК ІДД ДФС?
Загальну інформацію про отримання послуг ЕЦП від АЦСК ІДД ДФС можна знайти тут: https://acskidd.gov.ua/r_kor
Процедуру отримання ключів ЕЦП юридичної особи від АЦСК ІДД ДФС описано тут: https://acskidd.gov.ua/ur_osoba.

Процедуру отримання ЕЦП фізичною особою-підприємцем описано тут: https://acskidd.gov.ua/fiz_osoba_pid


Отримати послуги ЕЦП можна в представництвах АЦСК ІДД ДФС виключно у межах територіальної одиниці (області) державної реєстрації юридичної особи.
Адресу та іншу контактну інформацію найближчих представництв АЦСК ІДД ДФС можна знайти за посиланням:http://acskidd.gov.ua/contacts


Для отримання послуг ЕЦП юридичною особою необхідно підготувати носії інформації (з’ємні флеш-носії, оптичні носії CD/DVD тощо, з розрахунку по одному на ключ), конверти (для кожного ключа, щоб запобігти доступу сторонніх осіб до ключової інформації) та відповідний пакет документів. Зокрема для оформлення ЕЦП для співробітників юридичної особи необхідно мати оригінали та копії документів цих осіб,, а також копії документів, що підтверджують належність до юридичної особи та повноваження співробітників (наказ про призначення на посаду або трудовий договір).
З допомогою фахівців представництва АЦСК ІДД ДФС буде сформовано ключі, записано їх на електронні носії̈ та надано інструкції̈ з використання.

Як виглядає та у якому вигляді видається ЕЦП?
Під час процедури формування ЕЦП генерується пара з відкритого та закритого ключів, які відповідають один одному. Відкритий ключ потрібен для перевірки автентичності цифрового підпису, і розміщується на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС. Знайти сертифікат відкритого ключа можна за посиланням:http://acskidd.gov.ua/certificates-search

Закритий (особистий) ключ ЕЦП записується на носій, який видається підписувачу. Це файл спеціального формату, і побачити його у списку файлів можна лише якщо у налаштуваннях папок носія активовано режим відображення прихованих файлів.

Підписувач має також запам’ятати пароль для доступу до свого особистого ключа. Цей пароль буде потрібно вводити під час накладання підпису.

Будьте уважні! У випадку втрати пароля, відновити його неможливо, і доведеться отримувати нові ключі ЕЦП!

Який термін дії отриманого ЕЦП?
Строк чинності ЕЦП від АЦСК ІДД ДФС становить 2 (два) роки з моменту їх формування. Якщо у вас вже є ЕЦП, варто переконатись чи він досі чинний.

Як швидко можна отримати ЕЦП?
Власне процедура генерації ключів ЕЦП та паролів доступу до них займає кілька хвилин. Реальний час, потрібний для оформлення ЕЦП, залежить від завантаженості центру сертифікації ключів, та швидкості перевірки працівниками АЦСК пакету документів, наданого заявником.

Якщо у вас є питання що стосуються урядової програми реімбурсації «Доступні ліки» за договором з НСЗУ будемо раді дати відповіді на них.

З повагою,

Національна служба здоров’я України